Thursday, February 15, 2007

Minnen, minnen, minnen

Det är en ganska bra sammanfattning om hur det är att åter vara här i T-town. Bara M & A visste att jag skulle komma, och det har varit jättekul att se gamla vänners ansiktsuttryck! Mr Viking ramlade nästan av stolen när jag kikade in i hans nya kontor, sen skvallrade tyvärr hans flickvän lite för S - av misstag ska tilläggas - så hon visste att jag var i stan. Men helt underbart att träffa henne igen! Det var precis som att dessa 6-7 år då vi inte träffats överhuvudtaget inte hänt. Sen sprang jag på G på gatan på väg upp till den bar han driver, och det var nästan helt obetalbart! Total förvåning!!
Dessutom hälsades vi med strålande solsken och nästan 30 grader varmt när vi klev av tåget i T-town. Kan det bli bättre?? Svar ja - med en kalimocho i näven blev det MAGISKT!!!
Första kvällen åt vi så massor med goda tapas, och som alltid när Cindy är inblandad, en hel massa rödvin! Vi satt uppe till sent, och pratade och ett och annat "Do you remember...." kunde oxå höras. När jag sen vaknade följande morgon var jag milt sagt döende... Vet nu varför jag inte dricker mer än 2-3 glas vin åt gången - huvudet DöR ju! Till och med så att jag fick inte bara ett, utan två djupa samtal med Urban... Och det har inte hänt på lääänge... Sen dess har jag hållit igen på mängden rödvin.
Så sammanfattningsvis - massor av UNDERBAR mat, gott vin, goda vänner, strålande solsken och minnen runt varje hörn. Och - inte att förglömma - joggingturer på strandpromenaden.
Men - lugn bara lugn - känner inget behov av att bege mig hem till Killarney och packa flyttlasset igen. Härlig att se allt och träffa alla, men hemma är mitt gröna hörn av den gröna ön!!

No comments: