Sunday, April 6, 2008

Småstadsliv

Det är nog det bästa sättet att beskriva vår nya hemstad.
Häromdagen klev Liam in i en herrsalong för att få håret klippt. Ingen av oss har av uppenbara själ aldrig tidigare satt fot i nämnda salong, så ni kan ana Liams förvåning när barberaren frågade om han var den nya chefen på hotellet! Med fågelholkslook i ansiktet stammade han fram att så var det visst...
När jag sen ett par minuter senare kom in tittade barberaren på mig och frågade om jag var den nya receptionisten! Man kan ana att detta är en ganska liten stad.....

Samma dag var vi ute på en lite rekognoseringstur på denna halvö vi bor på. Det tog inte så himla lång tur, men vi fick lite fina kort. Så fort jag har laddat ner dem på datorn ska jag lägga ut dem här, nu när jag äntligen har lite fart på modemet!

Vi var idag in till Letterkenny för att införskaffa en ny kostym åt Liam. Hittade en jättefin på Next, och som bonus kostade den inte helt hysteriskt många slantar.
Mina fynd från den lilla shoppingturen var en stor papperskorg och 4 lampskärmar. Olika falla ödets lott....
Men nu slipper jag åtminstone stirra på nakna glödlampor, så jag är glad ändå!

Vädret här är lite lätt oberäkneligt. Igår kväll snöade det, i morse blåsigt men soligt när jag var ut med hundarna. När vi kom utanför stan på väg in till Letterkenny började det hagla, sen regna, sen snöslaska. Nu, när vi gör oss färdiga för jobbet strålar solen från en klarblå himmel!

No comments: