Tuesday, March 25, 2008

Herm, ljuva hem!

Nu har vi äntlien flyttat in i vårat fina radhus, och - nästan - packat upp alla kartonger. Vi flyttade in i fredags, hastigt och lustigt, efter att ha hjälpt ägarna att flytta in en ny soffgrupp i läder, och köksbord & stolar.
Det är en del som behövs göras än, men vi har i alla fall tak över huvudet! Och varmt hus dessutom! Riktigt varmt och skönt, är det...
Så, närhelst ni vill komma upp och hälsa på har vi ett gästrum som väntar!!

Fick en smärre chock idag, när jag skulle ta ut pengar på banken. Normen här är att man får betalt varje fredag, vilket är en händig dag att få betalt på. Nu ska det givetvis vara lite bakvänt här uppe, där de fortfarande arbetar efter gamla traditioner, med lön på måndagar. Det i sig själv är egentligen inte några problem, pengarna kommer ju in på kontot som ett urverk. Så länge det inte är "bank holiday", långhelg, visade det sig!
Påskvecka, men röda dagar både fredag och måndag visade sig vara för mycket för det här lönesystemet, för det var banne mig inte ett ruttet pence på mitt konto idag inte! Med något blek uppsyn ringde jag min kollega M för att höra om det bara var jag som blivit förbisedd, eller om det var en generell idioti. Vilket är precis vad det visade sig vara. Även han hade vakum på kontot, och ett lätt överansträngt kreditkort. "Never a dull moment" är en mycket händig fras i så'na här lägen. (Inte ett tråkigt ögonblick, i fri översättning).

Jag och hundarna var nere på stranden och promenixade idag, och Zassi njöt i fulla drag av att för en gångs skull få vara lös. Abi höll sig i sedvanlig ordning nära mig, medan Zassi kutade runt och undersökte allt och ingenting med massor av spring i benen. Och mitt i allt sitt spring, sprang hon över en vattenpöl mellan två klippblock. Eller det var det som hon tänkt sig göra, om det inte vore för att pölen inte var någon pöl, utan ett vattenfyllt hål! Plums, så försvann hon!! Henns uppsyn när hon fick nosen övet ytan igen var helt obetalbar!! Hon är långt ifrån en vattenhund, och tyckte inte alls om att få en ofrivillig simtur!!

No comments: