Thursday, March 13, 2008

Jag hade en gång en klänning...

...med pärlor, paljetter å färg, men det var för länge sen, så länge sen... Eller i alla fall för en halvtimme sen eller så.
Jag har inför lördagens bröllop införsaffat nya skor och en sjal att matcha min vackra klänning, och mannekängade här framför M för att få hans godkännande. Detta fick jag med bravur, och gick således en trappa upp för att byta om och sen hoppa in i duschen. Rakade ben, schamponerade och allt annat som hör till, och avslutade med en omgång selftanning bodylotion. Allt i förberedelse för J & M's bröllop.

Och detta är när jag upptäckte att Zassi har en underlig fäbless för pärlor och paljetter. Som mellanmål. Hon hade nämligen tagit bort nästintill varenda en från klänningen!! Dock utan att förstöra tyget, så hon kallas numera "Zassi Saxmun"
Jajamensan!! Underbart va. Detta innebär nu att jag i morgon ta mig ner till TK Maxx och införskaffa en ny klänning, eftersom vi i morgon efter jobbet styr kosan mot Killarney. Det innebär oxå att det stackars kreditkortet måste vädras igen, mycket mycket motvilligt. Och denna gång är det klänningen som måste matcha skorna och sjalen, och inte tvärtom.
Skrattar inte kan jag säga. Eller jo, det gör jag faktiskt, för det är så himla typiskt! Kunde inte ens bli förbannad på Zassi, för om jag nu är så förbannat dum att jag lägger klänningen på sängen så får jag ju skylla mig själv.

Ja ja, någon gång kanske jag lär mig...

Så till något helt annat! På måndag får vi äntligen flytta in in huset! Renoveringen är färdig, och snart får vi packa upp alla kartonger, resväskor och kassar. Tack gode gud för det!
Och i morgon har Liam en intervju, så med förhoppningsvis är han snart en arbetande man igen.

Det är allt från oss för dagen, nu ska jag gå och packa de saker som ska med ner i morgon. Utom klänningen, det vill säga....

No comments: