Saturday, November 10, 2007

Mat och Mountain


Igår var jag och Liam ut och trakterade oss på en av stadens restauranger. Närmare bestämt La Cucina Italiana. Som namnet anger kan man ana att det var italiensk spis som stod på menyn.
Och vilken mat!!!!
Började med musslor i tomat- och vitlökssås. GUDOMLIGT!! Sedan valde jag pasta med parmaskinka och någon slags italiensk ost, har glömt bort namnet. Riktig pasta och så fantastiskt gott! Liam valde stek som var av helt enorma proprtioner, typ halv ko på tallriken. Perfekt tillagad, och som sagt – enorm! Till detta avnjöt vi ett Nya Zeeländskt (!) vin, Saint Clara, Pinot Noir som även det var supergott.
Jag avrundade det hela med Semi Freddo, som är en pannacottaliknande efterrätt.
Restaurangen är underbart stilren och liten, och personalen helt i en klass av sig själva! Så serviceinriktade, utan att bli påträngande. En av servitörerna, en kiwi, var så himla suverän att vi trodde han var restaurangchef eller delägare. Det visade sig att han var deltidare!
Efter en låååång och mättande middag tog vi taxi hem och vaknade i morse med vinet i allra högsta grad i huvudet! Men det var det värt!

Sen släpade jag och hundarna med oss Liam upp till Torc Mountain för en ordentlig promenad. Zassi sprang säkert 3 gånger så långt som vi andra gick, för hon var överallt! Och hade hur kul som helst. Ladyn Abi gick helst, som vanligt, nära mig för att inte riskera att bli blöt eller smutsig! Huvaligen!!
Det var två trötta hundar, och en lika trött sambo, som två timmar senare ramlade in i bilen.
Men härligt tyckte vi alla att det var!!

No comments: