Monday, February 21, 2011

Nytändning


Har gått från möte till möte på jobbet idag. Rätt kontraproduktivt, men ändå nödvändigt.
Medan jag väntade på tåget inhandlade jag två böcker för det presentkort jag fick av Liam i julas, Marian Keyes "The brightest star in the sky" och "The Help" av Kathryn Stockett. En må-bra-och-fnittra-lite-bok, och en mer eftertänksam bok.
I vanlig ordning kunde jag inte hålla mig, utan började läsa redan medan jag gick från butiken till perrongen. Som i en bubbla kryssade jag i maklig takt förbi jäktade resenärer, lyckades undvika att gå in i både medmänniskor och biljettautomater, förbi den dragspelande herren som faktiskt spelar riktigt bra, uppför trappan och förbi den stora fläck jag skapade förra veckan när jag tappade vinflaskan i backen och fram till "min" bit av glasväggen där jag ofta ses lutande mot väggen med en bok i handen.
La lite frånvarande vanten på min bokhållande arm och försvann till Dublin i tanken. Dessvärre verkar det som att min vante också drömde sig bort någonstans, för den fanns inte på handen, i kassen eller i väskan när jag väl satt mig på tåget.
Ganska kallt att cykla med bara en vante....
Stannade till i färghandeln för att titta på tapeter till köket, och inser att sist jag var på tapetjakt var nog för 15 år sen. Då fanns 10 olika mappar att titta i, nu fanns 110! Lite vilse blandade jag i dem, tills en av tjejerna förbarmade sig över mig och hjälpte till.
Fick med oss prover hem, så nu ska vi provhålla mot väggen och se vad det blir. Det enda som är säkert är att det blir FÄRG!! Hur fint det än kan vara med det vita som alla har, vill jag ha RÖTT, GRÖNT, LILA, ORANGE, färger som det sprakar om och som gör mig glad in i hela kroppen!

Dagens topp: min underbare man som förvisat mig till soffan medan han röjer upp efter den middag han lagade
Dagens bott: att läsa om alla de människor i Libyen som offrar sina liv i kampen för frihet och demokrati.


2 comments:

Sharon Elhanati said...

BLOGGGGGGG ONNNNNNNNNNNNNNNN GIRL......
Kan du snart sluta på det där jobbet och börja skriva böcker som vi andra kan läsa lutande mot en vägg någonstans i världen........JAG ÄÄÄÄÄÄLSKAR DINA ORD SOM SÄTT SAMMAN I FLYGANDE MENINGAR JAG ÖNSKAR ATT JAG SJÄLV HADE SKRIVIT......

Love ya

Sara said...

Tack Sis, nu ler jag genom trött-koman! Känner äntligen lite inspiration att ta tag i blggen igen! Puss