Thursday, March 10, 2011

Tystnad / Silence


Läste precis om tystnad i en av mina favvobloggar. Tänk så sällan vi upplever absolut tystnad.
Ett av mina starkaste minnen av tystnad var när jag klättrat upp på Mangerton Mountain i mitt älskade Irland.
Jag tog mig upp på den högsta punkten vid The Devil's Punchbowl, en av dessa sällsynta, men underbara, soliga dagarna utan vind. Utsikten är vidunderlig, över berg, sjöar och Killarney.
Tystnaden var kompakt. Öronbedövande. Inga andra ljud än min egen andning nådde mig. Inget sus av vinden, inga kvittrande fåglar, inga röster. Bara tystnad.
Mitt i denna tystnad, där jag verkligen hörde min egen själ, kom en vacker svartglänsande korp och seglade förbi bara någon meter från mig. Jag hörde vinden i hans fjäderdräkt, och följde honom med blicken där han seglade fram på uppvindarna.
Det är ett ögonblick jag alltid bär med mig.

Och ännu mer inser jag att den relativa tystnad jag tycker mig njuta av här hemma just nu, är väldigt relativ med diskmaskin, torktumlare och tvättmaskin igång. Men, man tager vad man haver, antar jag!

Just read about silence in one of my fave blogs, and realised how very often there is absolute silence.
One of my strongest memories of silence is from Mangerton Mountain in my beloved Ireland. I had climbed my way all the way up to the top of The Devil's Punchbowl, and stood there taking in the breathtaking view over Killarney, lakes and mountains. It is so precious! The silence was deafening. I could hear nothing else but my own breathing. No wind blowing the trees, no birds singing, no voices, no nothing. Pure silence.
In the midst of this silence, where I could actually hear my own soul, a beautiful black shimmering raven came flying past me, just a few feet away. I heard the wind rustling through his feathers, and followed his flight as he was carried upwards on the winds.
It is a moment I will carry with me always.

It makes me realise how relative the silence is that I thought I was enjoying at the moment, with son and hubby absent. Dishwasher running, tumble dryer and washing machine running as well... Suppose one has to be grateful for whatever one gets!

No comments: