Wednesday, April 20, 2011

Saknad / Missing you

Tänk att jag fortfarande saknar henne så fruktansvärt mycket, min vackraste Mizzi, trots att hon varit borta i 5 år nu. Hon var min följeslagare i allt, min bästa vän som följde mig runt om i Europa och alltid fanns vid min sida.
Hon hade inte mycket intresse av att träna eller göra något annat än att vara där jag var. Aldrig kopplad följde hon mig av kärlek, i skogen, i staden, i vattnet... överallt.
Minns en gång då jag och mina vänner var vid en sjö, och två av oss åkte ut i en kanot. Jag bad de andra se till Mizzi, vi skulle ju inte paddla långt, bara en lite trudelutt. Rätt som det är ser jag hennes lila rara huvud guppa i vattnet där hon idogt simmade mot oss. Inte tänkte hon vara någon annanstans än där jag var! Vi fick på något sätt upp henne i kanoten, och då var hon helt nöjd.
En bit av mitt hjärta lämnade mig för alltid, den hemska dagen då hon somnade in med huvudet i mitt knä.
Jag älskar dig, mitt lilla Tryne, du och jag var ett.

I still miss her so terribly much, my beautiful precious Mizzi, even though she's been gone for 5 years now. She was my companion in everything, my best friend that followed me around Europe and never ever left my side.
She had no interest in training or doing anything but being by my side. Always off the lead she followed out of love, in the city, in the forest, in the water...everywhere.
I remember one time when a group of friends had gone to a nearby lake, and two of us decided to go out in the canoe. I asked the others to keep an eye on Mizzi while we went for a short paddle. Then, all of a sudden I saw her adorable little head bobbing on the water swiming towards us. She had no notion of being anywhere but where I was. Somehow we managed to get her into the wobbly canoe, and there she lay quite happily.
A piece of my heart left me forever, that awful day when she fell asleep for ever with her head on my lap.
I love you my sweetest Mizzi, you and I were one.

1 comment:

Sharon Elhanati said...

Åhhhhhhhhh förstår din längtan!!!!!!!!! Hon finns med dig alltid, sis.......... I ditt hjärta - i ditt minne.....
Puuuussssss