Thursday, December 1, 2011

Onsdagar med gänget / Wednesdays with the girls

Stressig dag på jobbet där jag febrilt försöker komma ikapp de dagar jag var borta. Övertrött och jättegrining son när jag kom hem, och en äkta hälft på utbrottets rand efter ett par timmar med den grinige sonen. Terriertös som upprepade gånger satte sig för att göra det hon var ute för att göra men sen kom av sig, vilket resulterade att vi gick runt i kvarteret i en evighet och väntade på att hon skulle sluta virra och fokusera på sin uppgift. Byte av kläder med en gråtande son hängandes i byxorna. Sen – äntligen fick jag säga hej då och cykla iväg själv (med endast den minsta smula dåligt samvete). Med tårarna rinnande nerför kinderna av blåsten fylls jag av en stor frihetskänsla där jag susar fram på cykelvägen. Öppnar dörren och tar ett djupt andetag av den godaste av alla dofter – stalldoft. Vackra hästar och härliga ridtjejer hälsar, stressen rinner av mig och kvällen är räddad. Hoppning på bästaste Spirit, massor av skratt och pepp, och efteråt fika med härligaste ridgänget. TACK Tjejor – ni förgyller mina onsdagar!!!!

"What do you mean by that??"
"Are you trying to say I've put on weight??"
"Gaaahh!"
"Only by about a ton!"

Stressful day at work, trying to catch up with work from the days I was off. Over tired and really cranky son at home, and a husband on the brink of break down after a couple of hours with the cranky son. A terrier lass who repeatedly sits down to do her business, but then catches a whiff of something far more interesting, resulting in us walking around the estate for ever waiting for her to focus on the task at hand. Changing clothes with crying son hanging onto my trousers. Then – I finally get to leave son and husband (whit only the smallest hint of bad conscious). With tears streaming down my face from the wind I’m filled with a great sense of freedom as I swish along the cycle path. I open the door and door and take a deep breath of the most wonderful of smells – horses. Beautiful horses and fab horse girls greet me, I feel the stress draining away and the evening is saved. Show jumping class on the bestest Sprirt, loads of laughter and cheering on, and afterwards tea and cake with the best of riding gangs. THANKS girls – you make my Wednesdays fab!!

No comments: