Tuesday, June 5, 2012

Just i kväll / This evening

Äntligen har förkylningen gett med sig, och är - om inte helt, så nästan - historia blott. Krafterna återvänder så sakteliga, och just i skrivande stund ser jag utanför mitt fönster en vacker kvällshimmel, grönskande buskar och en prunkande lila syren.
I mina pallkragar börjar de första gröna skotten bryta igenom jordskorpan, trotsande det kyliga junivädret.
Just i kväll anar jag ett löfte om varmare kvällar, om bara fötter och barnaskratt som klingar i sommarkvällen.
Just i kväll känns livet alldeles underbart.
Just i kväll skapar jag min framtid.
Just i kväll är allt jag har.

En känsla......En tanke......Ett liv.



The cold is finally leaving me, and will soon be mere history. My strenght is slowly returning, and at this very moment I see outside my window a beautiful evening sky, green shrubs and a lush purple lilac. 
In my vegetable patch the first green leaves are breaking through to reach the sunshine, defying the cold June weather. 
This evening I am sensing a promise of warmer evenings, bare feet and childrens laughter pearling through the summer evening. 
This evening life is wonderful. 
This evening I create my future. 
This evening is all I have.


A feeling......A thougth......A life.

No comments: