Thursday, June 7, 2012

Med tacksamhet / With gratitude

Hur kan livet kännas annat än underbart när
solen värmer min kind på morgonen
energin är på topp och massor blir gjort på jobbet
två överlyckliga hundar möter mig i dörren
Andrew skrikandes mamma mamma slänger sig runt min hals i glädje över att jag äntligen kommer hem
miraklet i magen hela tiden gör sig påmint
kvällen  visar sig från sin allra vackraste sida på kvällspromenaden
dimman lägger sig som ett bomullstäcke över trädgård och äng, och älvorna dansar sin förunderliga dans
luften fylls av doften av syren och hägg
livet ger tillbaka vad vad jag sänt ut

How can life be anything but wonderful when
The sun warms my face in the morning
The energy flows and I get loads done at work
Two overjoyed dogs greet me at the door
Andrew comes running, shouting mammy mammy, and then throws himself around my neck in pure happiness that I'm home
The miracle in my womb makes its presence known
The evening shows its most beautiful self on the evening walk
The mist settles like a woolly blanket over garden and meadow, and the fairies dance their enchanting dance
The lilacs fill the air with their sweet scent
Life gives back what I've sent out

No comments: