Monday, August 13, 2007

Dumsnäll - jag & kossorna i hagen


Om man går in och jobbar ett 13 timmars skift för att man tidigare lovat två receptionister ledigt samma helg, samtidigt som en tredje går och blir sjukskriven, och man inte vill återkalla ledigheten, är man lite dumsnäll då?

Jag gjorde hur som haver just det, och har inte planer på att göra det igen! Kom in till jobbet klockan 10 och från dess fram till fyrasnåret hade jag med nöd och näppe tid att andas! Men, det var på sätt och vis bra, för då hann jag inte med att fundera på hur många timmar jag måste jobba. På det hela taget gick det bra, men attans vad trött jag blidde...

När klockan så ringde i morse klockan nio ville jag överhuvudtaget inte vakna, eller ens låtsas om som att den ringde. Men dessvärre skulle vi leverera en bil till Listowel, så det var bara att bita i det sura äpplet och rulla ur sängen. Motvilligt, som sagt...

Har nu just kommit tillbaka från jobbet - igen, och har nu änteligen 2 dagar ledigt! Mycket lugn kväll på hotellet, så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med mig själv... Men som sagt, kommande två dagar är bara mina!!!


No comments: