Saturday, October 13, 2007

Äntligen Online!!




Jajamensan! Nu är jag med i leken igen, om än med ett ganska långsamt modem, men ändock! Att skaffa bredband hit till nya huset visade sig vara mer komplicerat än man kunde ana! Mitt befintliga abonnemang kunde inte flyttas, eftersom den telefonnummer som är designerat detta hus inte var aktiverat, vilket i sin tur innebar att vi skulle vara tvungna att först aktivera den, sen skaffa hemnummer och sen kunde man ansluta sig till bredband. Om det nu bara visat sig vara en digital telefonlinje ut hit, vilket det givetivs inte var! Varför skulle det vara enkelt?? Vad göra nu??

Jo, nu finns det ju händiga små USB modem anslutna till olika mobilnät. Kanon! Trodde jag ja... kunde man då inte ge sig f-n på att vårat hur ligger alldeles precis utom räckvidd för de master som finns. Enligt mobilföretagen, alltså. Men nu är jag ju en aningen envis, så jag hävdade att om Liam har full täckning på sin mobil, så borde vi rimligtvis ligga inom gränsen, och ett portabelt USB modem torde således vara möjligt. Nja, hmmm... fick jag till svar, men banne den som ger sig. Och envishet betalar, för här sitter jag nu i sovrummet och är helt uppenbart online! Nu ska det ju tilläggas att uppkopplingen inte är världshistoriens snabbaste, men Man Tager Vad Man Haver!

Igår hade vi lite middagsbjudning här, med två kompisar hitlockade med löfte om utmärkt mat. Inte min mat, med andra ord, utan Liams. Och ta mig tusan om jag inte har ätit de godaste musslorna någonsin nu! Ja, jag äter numera musslor, med stor njutning! Och till detta, och huvudrätten som var en stek inlindad i parmaskinka avnjöt vi en eller två flaskor ypperligt gott rödvin. Till efterrätt hade kocken tillagat Bailyes Cheesecake, med stor betoning på BAILEYS! Men, även det gott!

Inte förrän i de arla morgontimmarna lyckades jag övertala de övriga att sängen nog var en ganska bra idé, allra helst som Mr Higgins skulle upp och jobba klockan 10! Men en mycket lyckad afton var det.

Tog sedan tjejerna till veterinären idag, för diverser vaccinationer och microchippning. Zassi brydde sig inte det minsta, utan tyckte mest att det var trevligt att någon pillade på henne. Abi däremot tyckte inte att det var en helt njutningsfull upplevelse. Och att bli stucken i nacken med en nål var ingen höjdare alls! Och än mindre gillade hon den tämligen grova nålen för microchippet. Stackars liten... Men nu är det gjort i alla fall! Och plånboken avsevärt mycket tunnare.... Om två veckor ska vi tillbaka igen för boostervacccination, och nästa vända efter det blir det rabiessprutorna. Många sprutor blir det....

Nu ska jag ge mig ut i grårusket med mina vovvar!

No comments: