Monday, December 3, 2007

Uppdatering!! Sent omsider....

Det var visst en stund sen jag uppdaterade här… Jag skyller det helt och fullt på mitt modem som arbetar i ungefär samma hastighet som en racersnigel i koma!!
Få se nu, vad har hänt sen sist…
Jo, jag var ju till England med Liam och dopade hans brorson. Brorsonen är nu hela 4 år gammal, så det var kanske inte det helt vanliga dopet. Men, ändock trevligt.
Eftersom Liam är gudfar, ansågs det att han skulle sitta med i gudstjänsten innan dopet också, vilket innebar att även jag deltog. Min första katolska gudstjänst! Jag satt nu gömd bakom en pelare, så jag såg väl inte så himla mycket… Men, det var ett evinnerligt stående och sittande, nästan som en riktig work out!!
Efter dopet begav vi oss alla, som sig bör, till puben där det serverades mat. Och givetvis allehanda alkoholhaltiga drycker.
Jag hade träffat en hel del av släkten dagen innan, vilket var en lättnad, eftersom det var tillräckligt med namn och ansikten att komma ihåg ändå! Vi stannade där fram till tidig kvällning, och fortsatte sedan kvällen på en pub närmare området där vi bodde. Jag drack i princip ingenting alls, med den föregående kvällens vin i minne (och sinne), men det hindrade inte övriga i sällskapet nämnvärt, Liam inkluderat. Vi kan glatt konstatera att det var inte jag som var döende med århundradets baksmälla följande morgon! Men skrattade gott gjorde jag!!

Flygresan hem från Stansted på tisdagen var…hmm…ovanlig! Vi hade bokat biljett till Kerry Airport, vilket är på behagligt 30 min avstånd från Killarney, och klev ombord på flyget bara några få minuter försenat. Flygresan i sig var ungefär så bra som en flygtur kan vara – ända fram tills det var dags att förbereda för landning. Kaptenen förklarade glatt att pga av någon apparatur de skulle behöva för att starta upp maskinen igen efter landning inte fanns på Kerry Airport, skulle vi istället om 15 minuter landa på Cork Airport! CORK!!!! Det skulle i bästa fall ta oss 2 timmar att med den buss vi förmodade att de skulle ställa till vårat förfogande ta oss hem till Killarney. Inte många glada miner i flygplanet kan jag utan omsvep meddela! De förbannade puckskallarna var helt fullständigt medvetna om detta när vi lämnade Stansted, men behagade minsann inte tala om det för oss!
Ett par minuter efter att vi landat i Cork talade kaptenen om för oss att de ordnat så att ett annat flyg, tillhörande samma lågprisflygbolag som just landat skulle ta oss till Kerry så fort de gjort i ordning flyget. Vi blev ett par minuter senare ombordlassade på nästa plan, och 16 MINUTER senare landade vi i Kerry! 16 minuter!!! Har då aldrig gjort en så snabb flygresa någonsin!!

Lite senare samma kväll hämtade vi två helt hysteriskt överlyckliga hundar på kenneln! De små juvelerna visste inte på vilket ben de skulle stå! Underbart att få hem dem igen!

I lördags lekte jag så duktig hushållerska, och städade hela huset från tak till golv, OCH bakade både pepparkakor och lussebullar! Helt total färdig när jag runt halv tio på kvällen änteligen var redo att bara sätta mig ner och njuta av kvällen. Det var världens värsta väder hela helgen, så det var egentligen perfekt timing. Storm, hagel och störtskurar om vartannat.
Samma väder på söndagen, och då lämnade jag inte husets trygga vrå annat än för att släppa av Liam på jobbet! Rörde inte en fena!!!

Det var en kort sammanfattning av den senaste veckan eller så…

No comments: