Wednesday, January 16, 2008

Råttdans...


Nu är så katten tillbaka, så råttdansen har slutat…
Japp, chefen är tillbaka på jobbet och därmed måste vi helt plötsligt jobba igen. Konstigt va…
Onekligen är stämningen lite lägre än den varit tidigare, han är en ganska…intensiv chef som kräver en hel del. Ibland på ett bra sätt, och andra gånger på ett mindre bra sätt. Men som en vän så klok sa idag – Det kan alltid vara värre!! Och därmed är jobbkapitlet avslutat för denna gång.

Eller, inte helt! Jag har ett kvällsjobb numera. I tre veckor… Och ungefär en timme per gång, så det är inte direkt så att jag stukar under. A i stallet är ”down under” på semester, och under tiden är det undertecknad som går igenom emailen och svarar på alla förfrågningar. Det var i alla fall det jag skulle göra, men nu vore ju inte D D om han inte tog vara på ett gyllene tillfälle. Alla 100 drygt hästar ska nu förses med hästpass, allt enligt EU. Allt egentligt pappersarbete är gjort, vad gäller färg, teckning, ålder etc.
Däremot behöver varje häst förses med inte ett, utan FYRA namn (3 extra utifall det skulle finnas 3 hästar med exakt samma teckning, ålder och namn) och det är här jag kommer in i bilden! På vartenda hästpass får jag hitta på 3 extra namn per häst, och skriva under med D’s namnteckning. Eller min variant på hans namnteckning… Sschhhhhhh…Man får säkert inte göra så alls….

No comments: