Sunday, April 8, 2007

Bye Bye D


Ja, idag for hon tillbaka hem till Canada, min rumskompis D. Kommer faktiskt att sakna henne, hon har varit härlig att ha i lägenheten.

Kravlade mig ur sängen klockan alldeles för tidigt, för att köra D till 8-tåget. Funderade sen på att gå och sova igen, men bestämde mig istället för att ta tag i dagen. Morgonstund har guld i mun och så vidare. Städade hela lägenheten, inklusive fönstrena och påbörjade dessutom avfrostningen av frysen. Riktigt skönt att få till en ordentlig vårstädning, allra helst nu när mor och far kommer och inspekterar. Kanske bäst att jag kollar under badkaret oxå...

Hur som haver, större delen av städningen avklarad, så när som på frys och kök, hoppade jag in i bilen och styrde Pärlan mot Mangerton. Underbar dag igen, med strålande solsken, och som gjord för en härlig tur upp för berget. Med svetten milt sagt lackande knatade jag så hela vägen upp och sen runt the Devils Punch Bowl. Fattar bara inte hur i hela världen man kan svettas så vansinnigt mycket som jag gör! Borde det inte, i rättvisans namn, vara så att ju mer man tränar och ju bättre kondis man får, desto mindre svettas man??!! Jag VET att så inte är fallet, men tycker i alla fall att det är lite orättvist! Jag såg för 17 ut som att jag sprungit ett maraton i 30 graders värme! Helt löjligt!!!! Tur att det sista vägen upp blåste och var lite kyligare så jag äntligen slutade se ut som om jag blivit vattnad. Men, om jag hade gått bort mig skulle hundarna haft precis hur lätt som helst att spåra mig! Inget ont som inte har nå't gott med sig...

Nu sitter jag så här i min helt rena lägenhet, med isfri frys och - snart- en kopp te framför mig. Hade tänkt mig att gå ner och hälsa på S på jobbet, men insåg sen att jag börjar jobba klockan 7 i morgon, så sängen känns som ett underbart alternativ!

No comments: