Sunday, April 29, 2007

Un-fecking-belivable


En av mina vänner ger ordet olycksdrabbad en helt ny mening!

Vi talar om någon som cyklat av en pir och cyklat in i en stillastående lastbil, för att bara nämna några av hennes bravader.

Hon har även lyckats bli förföljd av en riktigt butch lesbian i ett antal veckor, tills lesbianens flickvän blev förbannad och knuffade L över en mur till en kyrkogård. Aj!

L jobbar med hästar, vilket med hennes olycksstatistik är HELT fel yrkesval. HELT FEL!! För ett par månader sen pratade jag med henne på telefon, då hon helt i förbigående säger: Just det ja, jag blev ju trampad på av en häst, och fick åka helikopterambulans till sjukhuset med mindre inre blödningar. Ungefär som att hon råkat få en sticka i fingret...

Sen planerade hon för att komma över hit och hälsa på, bokade biljetter - och blev en vecka innan hon skulle åka sparkad av en häst i ansiktet, bröt käkbenet och förlorade ett antal tänder. Allt detta har precis hunnit läka, och stifttänder placerats i luckorna där de egna tänderna en gång satt.

Bokade på nytt biljetter hit, förra veckan, och anländer den 11 maj. Fick alldeles nyss ett sms där det står: Jag är gipsad från höft till vrist. Ha ha, tänkte jag, kul skämt. Men efter som L är L, ringde jag upp och frågade om hon skämtade. Men nehej då, hon har ett fint rosa gips från höft till vrist. Var ute och red (man tycker att hon vid det här laget borde veta bättre), hästen snubblade och föll, och trampade sen på L's knä. En massa ligament och tjafs har gått i trasigt. Lyckades förhandla sig till att få ta bort gipset dagen innan hon flyger hit, men kommer att hoppa runt på kryckor. Och jag vet att det finns mer än ett sätt man kan ramla och slå sig på när man hoppar på kryckor, så jag misstänker att "the story continues"...

No comments: