Friday, May 4, 2007

Sol, strand och förbannade rallyt


Vilken dag!!! eller snarare - Vilka Dagar!! Helt fantastiskt! Är detta verkligen Irland - i maj?? Men, tro inte att jag klagar!

Strålande solsken, runt 20 grader varmt och dessutom ledigt! Blir det bättre? Ja...faktiskt skulle det kunna vara snäppet bättre om det förbannade rallyt inte var den här helgen. Rallyt som är en årlig begivenhet är alla Killarney-bors mardröm. Stan fullständigt invaderas av rallybilar med tillhörande förare, "vanliga" bilar med tillhörande förare... Och alla dessa förare, utom de som faktiskt kör rallyt, kommer alla att om några timmar vara fullständigt aspackade och invadera varenda lokal med utskänkningstillstånd, och stanna där tills all alkohol är slut. I morgon börjar så rallyt, vilket innebär att det kommer att ta mig i runda slängar EN TIMME att ta mig till jobbet, och ge mig en mindre hjärnblödning på köpet. Och sen på kvällen kommer ALLA att bli fullständigt aspackade, det kommer att slåss till höger och vänster, och .... blä! Alla som kan flyr stan för just denna helg.

Men vi har i alla fall tur med vädret! Sanningen att säga, det skulle inte vara fel med lite regn just med tanke på rallyt. Det innebär att det blir mindre folk längs vägarna, och därmed färre folk som riskeras att bli ihälkörda.

Men - jag ska ju jobba ja, så vem håkens bryr sig! ...eller nåt....

Och ja, bilden är härifrån, och inte från Medelhavet!!!

No comments: