Sunday, May 20, 2007

Mycket ska man höra innan näsan trillar av...

När man så tror att man hört det mesta händer nå't som raskt tar den villfarelsen ur en.
Kom till jobbet i morse och jobbade utan minsta problem fram till eftermiddagen då jag åkte hem för ett par timmar för att sen komma tillbaka och jobba de sista 4 timmarna innan nattskiftet tar vid.
Alltså, inga konstigheter alls att rapportera när jag lämnade hotellet, men se det hade minsann ändrats när jag åter satte mina - ja mamma, högklackade - skor på marmorgolvet i lobbyn.
Tydligen hade nattpersonal *3, samt den receptionist som började klockan 7, haft nöjet (?) att se två gäster... eh...involverade i vissa aktiviteter som man möjligen kan finna omskrivna i Höga Visan. Eller i de färglada tidningar utan alltför många bokstäver men desto flera bilder, som man oftast finner HÖGST upp i Pressbyråns tidningshylla. Personalen hade påtalat att det kanske inte var en helt lämplig aktivitet att hänge sig åt I KORRIDOREN, och att de kanske kunde förflytta sig till ett rum - av vilka man torde finna både ett två i nämda etablissemang. Till svar hade de då fått att deras respektive rumskamrater inte skulle uppskatta att aktiviteterna förflyttades till endera rum. Det är då här som personalen rimligtvis skulle ha påpekat att just denna aktivitet är olaglig på allmän plats, och att de skulle finna sig nödgade att tillkalla lagens långa arm. Gjorde de det? Icke sa Nicke! Skulle inte förvåna mig det minsta om de istället förläget harklade sig och frågade huruvida paret kanske behövde skydd?? MEN HALLÅ!!!!! Var de frånvarande den dag njurar tilldelades, eller vaddå?
Inte heller fanns det minsta omskrivning om morgonens "fynd" i någon av de 3 böcker som finns just för meddelanden som detta. Behöver jag ens påtala att Övertuppen inte var det MINSTA road när det inträffade sent omsider kom till hans kännedom??
Säger bara en sak...Mamma Mia, hundar börjar tala mat!

No comments: