Sunday, May 6, 2007

Brrrumm, brrrumm fecking brrumm


Det är vad stan har genomljudit av i dagarna 2! Ser jag, eller snarare - tvingas jag höra - en enda rallybil till kommer jag snart att slita mitt arma hår! Eller armhår... De är överallt, och då menar jag ÖVERALLT! Eller, ärligt talat så är det inte de faktiska rallybilarna som irriterar mig, utan de förbenade wannabe-rallybilarna som följer rallty. Alla med ljuddämparen utbytt mot förstärkare och gasande för allt vad plåtarna håller.

Började jobba redan klockan 5,45 imorse, då vi hade en grupp som checkade ut då. Efter att jag rett ut gruppens avresa var klockan ungefär halv sju, och då är hela vägen utanför hotellet FYLLD av dessa wannabes. Unga pojkvaskrar som knappt är torra bakom öronen sitter där i sina bilar utan ljuddämpare och GASAR JÄRNET! Och tutar till ackompanjemang, så klart. Utanför ett hotell klockan skittidigt en söndagsmorgon! Förbannade plattfötter! Stormade ut och kastade onda ögat mot den bil som för stunden var parkerad utanför ingången. Lite tystare blev det. I nästan 2 minuter.

Att ta sig från stan ut mot hotellet tar utan överdrift 1 timme. Åt andra hållet är det inte så illa, tack och lov.

Hur många som blivit arresterade under helgen vågar jag inte ens tänka på. En av våra barkillar fick jaga efter ett pucko som stulit något ur en väska i baren. Genom floden, in i skogen sprang han den lille kleptomanen, med en halvgalen alban i faggorna. (Albanen är våran D...) Vore jag honom skulle jag gett upp på en gång.

Samma helg för två år sen var det hela 180 - ETT HUNDRA ÅTTIO - arresteringar! Verstuberget, släng dig i väggen säger jag!

Men, snart är det över för denna gång, och livet kan återgå till det normala. Eller så normalt det nu kan bli, nu när turistsäsongen kommer igång och den amerikanska invasionen börjar. Men, efter rallyt framstår till och med det som lat söndagsmorgon.

No comments: