Wednesday, April 4, 2007

Underbara strålande solsken!!!!!!!


Vilken vecka!! Solen har strålat ner från klarblå himmel HELA VECKAN! Ja, med undantag av nätterna då... Och det har varit varmt! Närmare 18 grader! Gissa om jag bara gått omkring och njutit?! Med undantag av alla de timmar jag varit instängd på jobbet då, men det är smällar man får ta.

I måndags var det K's avskedspartaj. Vi skulle vara 12 till middag, men sen satte 10-små-negerpojkar-effekten in, och det slutade med att det var K, P och jag. Men maten var lika god för det! De två sambuca som K sen envisades med att vi ville ha var kanske inte helt nödvändiga, men de satte tonen för kvällen. Den var i och för sig satt redan innan, med tanke på att halva hotellet skulle ut, och det innebär mer eller mindre.......fylleslag. Nu visste ju jag att K skulle behöva tas om hand, så jag höll mig som den duktiga flicka jag är till ganska stor del till vatten. Nu försvann förvisso K ganska tidigt på kvällen, eller ja, runt ett snåret, så efter det var jag "ledig". Jag var hemma igen runt halv tre, till skillnad från de flesta andra...

Vår frukostkock ringde in sjuk klockan 15 minuter EFTER att hon skulle varit på plats i köket, så V fick ringa till chefskocken som för natten var incheckad på hotellet. Och eftersom han kommit i säng cirka 30 minuter tidigare, var han inte direkt det muntraste som skådats i ett kök!!

Men det var en bra kväll!

Vad gäller tuppfajten misstänker vi att det hela kan komma att braka lös på måndag, då andretuppen (föredetta Övertupp) enligt utsago skall återvända till jobbet. Man undrar ju liksom vad som kommer att hända... Min alldeles egna - nästan i alla fall - teori är att ÖT kommer att säga "gå till vänster" medans andretuppen säger "gå till höger", och där kommer vi att stå mitt emellan dem med benen slagna i prydliga knopar.

Den som lever får se!!

1 comment:

Sharon said...

Hey Honn, tog mig en snabb updater på din blog - hade inte varit inne på jättelänge och läsa om dina äventyr.... Vi ser fram emot att du kommer hem i juni - vi saknar dig jättemycket......
Påskkram på dig, sister....PUSS