Saturday, March 31, 2007

Ööööhhhh.....


Vaknade i morse, mycket motvilligt, när alarmet gick igång efter bara 5 timmars sömn. Jobbade till elva igår, och det är alltid mycket kämpigt att ta sig upp igen på morgonen för att vara på plats klockan 7. Men, det är bara att masa sig upp och tvinga kroppen att samarbeta. Så även denna morgon.

Tog min vanliga "vakna-till-liv-dusch", åt frukost och satte på mig ansikte och uniform. Lagom tills K skulle vara på plats för att hämta mig (jag HATAR mina bilar just nu....) började jag tänka igenom vad dagen hade framför sig. Hmmm..bröllopsmottagning igen, massa incheckningar... VÄNTA NU!! Bröllopsmottagning, sa jag det?? Skulle jag inte jobba kväll då?? Ringde jobbet med en lustig känsla i magen... Jo men visst, jag börjar inte förrän HALV TRE!!! Men hallå, vad i h-vete gör jag uppe nu? Papphammar och jag... Bara till att ta av sig ansiktet igen, ringa K och meddela att hon inte alls behövde hämta mig, hänga tillbaka uniformen på galgen och krypa ner i sängen igen. Och ja, jag somnade om utan minsta problem. Funderarde ett kort tag på om jag instället för att sova skulle gå på en lång morgonpromenad, men till och med jag tyckte att det verkade en aningen överambitiöst att ge sig ut och gå kl 7 på när jag kunde få ett par timmars sömn till.

Klockan 10 kravlade jag så ur sängen... Man kunde ju tro att jag skulle vara pigg då, men icke sa nicke! Var banne mig piggare när jag klev upp första gången... Var är rättvisan här i världen??

No comments: