Saturday, March 17, 2007

St Patrick's Day!!


Och allting är grönt! Det är gröna tröjor och hattar, och "shamrocks" (klöver) i alla knapphål, och dagen till ära uppehåll. Än så länge. Givetvis jobbar jag, och vågar inte ens tänka på hur lång tid det kommer att ta för mig att ta mig till jobbet... Paraden tar visst sin början på min gata, och om jag inte missminner mig helt kör det hela igång runt 2 snåret, vilket är precis när jag måste börja krångla mig till jobbet. Tänker i alla fulla fall inte ens överväga tanken på att ta mig in till stan för att hämta de kvällstidningar vi alltid har vid receptionen. Inte en sportkeps! Att köra dit, vilket i normala fall tar 2 minuter, skulle idag utan vidare ta mig 20 minuter. Händer inte!

Vaknade i morse av solen som sken in genom fönstret, en helt underbar morgon! Studsade, för en gångs skull, ur sängen och gav mig ut på en lång prommis runt Ross Island. Fågelsång, solsken och värme. Åh, vad jag har längtat!!! Lagom tills jag kom tillbaka och ur duschen hade givetvis solen gömt sig igen, men vad gör väl det? MIN morgon var i alla fall GLORIOUS!!

Jobbar ikväll till elva, och börjar igen klockan sju imorgon bitti, så det blir inget Paddy's Day firande för min del. Och ska sanningen fram är det lika bra det, vågar inte ens tänka på hur packade alla barer kommer att vara ikväll, och hur packade alla människor i barerna kommer att vara. Att jobba känns som ett helt OK alternativ. Om jag bara lyckas ta mig till jobbet utan att få hjärnblödning...


No comments: