Wednesday, March 7, 2007

Åter till arbetet


Så var de två lediga dagarna till ända. Det går så fort!! Och det trots att jag fick tillbringa större delen av måndagen inomhus eftersom det SPÖREGNADE och blåste halvstorm precis hela dagen! D,min rumskompis, vaknade till och tänkte "Va skönt, Sara är i duschen, så jag kan ligga kvar i sängen en stund till". En halvtimme senare var jag fortfarande i duschen, och vid det lagen började hon bli lite irriterad, eftersom hon skulle bli utan varmvatten. Ytterligare 15 minuter senare var jag fortfarande i duschen, och nu var D rätt irriterad. Masade sig ur sängen, och knackade på toadörren. Inget svar - så hon klev in. Duschen var givetvis tom, eftersom jag satt i köket och petade i mig min frukost. Vad hon hört var regnet som vräkte ner utanför fönstret!
Dagar då regnet står som spön i backen vore det lite lagom logiskt att ta bilen in till stan, trots att det är gångavstånd. Problemet är att det inte finns tillräckligt med parkeringplatser, eller snarare är det så att det är fler än jag som tänker att bilen är en bra idé. Så, med andra ord tog jag på mig vinterjackan med huva, och vadade ut på stan. Mitt mål var banken, där jag som den duktiga kicka jag är öppnade ett sparkonto. Mycket nöjd med mig själv mötte jag sen upp med I för en varm choklad och morotskaka.
Eftersom att jag har en lätt förkylning, hoppade jag över träningspasset i måndags, och tycket själv att jag var alldeles vansinnigt förnuftig. Men jag gick dit igår i stället, och skall snart styra kosan dit igen. MEN, jag vill påtala att jag är så duktigt att jag tar det lugnt, och inte kör slut på mig helt totalt.
Sen är det dessvärre dags att styra Pärlan mot jobbet igen, för, vad jag misstänker, kommer att vara en låååååång kväll. Tror inte att vi har särlskilt många, om några, check ins, så jag ser inte fram emot det så där väldigt mycket. Man kan liksom bara polisha disken så många gånger. Inte för att det gör någon större skillnad, men det ser åtminstone ut som att jag gör nåt då...
Ja ja, nu har jag en hot date med mina favvishantlar... Hasta luego, queridos!

No comments: