Thursday, March 29, 2007

Ny tupp vs. gammal tupp!




Förändringarnas tid har inte bara nått mitt hotell, de har slagit ner som en 10 tons bomb!! I måndags nåddes vi av ett fax från ägarna som meddelade att vi from NU har en ny tupp i hönsgården, en tupp som sitter en pinne upp från ALLA andra tuppar inklusive den tupp som fram till nyss suttit allra högst upp! Och den tuppen ringde in och sjukanmälde sig samma dag som Övertuppen anlände, och ska enligt utsago vara sjukskriven i 2 veckor. Att den tuppen ringer in sjuk händer ungefär lika ofta som Jesus går på vattnet. Eller lite mer sällan, faktiskt... Alla spekulerar hejvilt och återberättar rykten som någon har hört av en flickväns fasters fd pojkväns gammelmosters adoptivdotters gudson. Typ. Har däremot från säkra källor hört att tuppen inte alls är särskilt imponerad av den lilla höna som fram till nu suttit på pinnen över mig, men allra helst skulle vilja sitta åtminstone ett par pinnar högre upp, utan tycker att hon är väldigt otrevlig och inte särskilt bra med gästerna. Och hönan i sin tur tycker att Övertuppen är mycket otrevlig och inte långt ifrån en skitstövel.


ÖT har redan planerat ett par hundra förändringar som helst ska ske i morgon, så vitt jag har förstått, som flytt av hela receptionsdisken!


Vad jag tycker vet jag inte än, har bara pratat med honom vid ett tillfälle, så jag försöker hålla mig lite neutral för stunden. Kanske blir det massor med jättebra. Eller inte. Och om det inte blir det kommer ÖT att få min avskedsansökan tillsammans med en hel massa andra, och så får jag förlita mig på den kontakt jag har med ett annat hotell. Det brukar ju bli bra i slutänden, hur det än blir. Det finns ju enligt min livsfilosofi en mening med allt, så varför få panik?


Men lita på att jag ska hålla er uppdaterade!!


No comments: