Friday, April 27, 2007

Skatergirl


Var ute och rastade min inlines igår, för första gången på en evighet. Asfalten här i stan är milt sagt inte inlinesanpassad, men vissa sträckor är ok. Så, passade på att rulla en sväng på väg till gymmet, men var som vanligt lite för tidigt ute. Alltså fick jag ta en liten extra trudelutt genom stan. På Main Street har de lagt nya plattor, och de är helt perfekta för inlines. Absolut PERFEKTA! Så när som på de fåtal plattor som ser ut som gigantiska pärlplattor.... Precis! Föreställ dig följande: där kommer jag och glider fram genom stan, som en av MYCKET få inlinesåkare, solen skiner, vinden blåser genom mitt långa blonda håret (...typ...).....och så kom de förbannade jättepärlplattona mitt i min väg, jag flyger framåt med armarna flaxande och lyckas precis undvika att landa på näsan! Var gatan folktom?? Nä - givetvis inte! Läste i ett horoskop nångång följande beskrivning av en skytt:"...skyttekvinnan glider fram på gatan som en fullblodsarab, för att i nästa stund snubbla på en gatsten och falla raklång..." Och vem säger att horoskop inte stämmer???

No comments: