Tuesday, April 24, 2007

Irland har återvänt


...vilket innebär att det regnar igen... Det har förvisso bara regnat och varit trist i två dagar, men det räcker bra tycker jag. De enda som är helt nöjda med det är bönderna, som tyckte att det varit på tok för torrt för att allt skulle växa. Men vänta bara ett par veckor, så kommer klagomålen säkerligen vara precis tvärtom om det inte slutar regna... Aldrig är de nöjda!

Inga nya katastrofer alls på jobbet, ganska trist faktiskt... Inget sätter väl fart på dagen som ett riktigt kaos. Och det kommer jag helt säkert att få ångra att jag någonsin sa. Katastroffritt är bra, men långtråkigt.

Idag var fru ägare på plats och rörde om i grytan som vanligt. Ingen vet överhuvudtaget vad som kommer att hända när hon susar in med Porshe-jeepen på parkeringen. Men idag var det faktist riktigt lindrig omrörning. Ska jag vara helt ärlig anlände hon faktist redan igår, eftersom vi hade två inspektörer på besök (för omväxlings skull). Vet inte riktigt vad de gjorde, eftersom det redan är klart att vi blir femstjärniga, men de kanske gick runt och letade dammråttor, vad vet väl jag...

Nåja, den 14 maj blir det hela officielt, och nån slags minister kommer och klipper av nåt snöre eller vad han nu ska göra. Och alla anställda kommer att tilldelas ett litet certifikat som säger att vi varit med och gjort oss till femstjärniga. Tjusigt värre!


1 comment:

Sharon & Joakim said...

Hey honn, tack för alla dina kommentarer i bloggarna.... Ser SÅÅÅÅÅ mycket fram emot att ses snart. Här är det varmt och skönt. Ska ge mig ut i värmen nu och gissar att jag länder snabbt på alla fyra - ogräs, vet du... En varje kvinnas enemy.. Sköt om dig, söta Sara, pussssss från Smedsbo