Friday, June 29, 2007

Nya omgivningar

Så har jag då börjat på "mitt" nya hotell. Hotellet är fint, i alla fall den nya delen, men det är inte rättvist mot någon att jämföra med min förra arbetsplats, som är sååååå fantastiskt vackert inredd. Så, jag försöker låta bli det, efter bästa förmåga.
Som väntat är mycket annorlunda, en del saker bättre andra mindre bra. Svårt att säga än så länge om det var ett bra beslut eller inte att börja här. Men, det spelar ju heller ingen större rock'n'roll, eftersom det är här jag är nu!
Jag har träffat alla tjejer i receptionen, så när som på en. Och det är tydligen denna person som är den jag misstänks ha mest "problem" med. Nu ska jag givetvis inte skaffa mig en massa förutfattade meningar, men jag har blivit varnad av både Övertuppen, (som utan problem skulle få Jöback att se ut som ett under av manlighet...) och E, så vi får väl helt enkelt vänta och se. E har förutspått vissa...motsättningar mellan mig och denna dam, baserat på personlighet. Kan bli intressant, med andra ord.
Misstänker att det lätt kan bli så att de nya "kostymerna" (dvs jag och E) inte kommer att hamna på allas 10-i-topp-lista när vi nästa vecka eller så börjar röra om i grytan på allvar. Förändringar är inte alltid populära... Jag hoppas å andra sidan att det kommer att gå tämligen smärtfritt. Men gör det nu inte det kan det inte hjälpas. Behöver åtminstone inte umgås, eller springa på dem på stan, eftersom jag inte alls har för avsikt att flytta från mitt kära Killarney.
Ett litet minus än så länge...eller snarare är det väl så att jag återigen visat mig vara lite lätt tidsoptimistisk...är det faktum att det tar 45 minuter att köra till jobbet snarare än de 30 jag hade kalkylerat med. Och ytterligare ett par minuter om man hamnar bakom en bussj***l som det är helt omöjligt att köra om eftersom vägarna starkt påminner om norska Trollstigen.
Så ligger läget för stunden, ytterligare uppdateringar kommer.

No comments: