Thursday, July 5, 2007

...bara vanligt vatten...

Och det i mängder. Massor av mängder.
Ledig idag, och bestämde mig redan innan jag gick och la mig igår, att jag skulle gå till Kenmare i dag. Eftersom Elaine jobbade, så skulle jag denna gång slippa att gå hela vägen tillbaka med vilket ju lät som en kanongrej.
Det blåste förvisso halv storm, och duggregnade på tvären, men som den kära Boa alltid sa - Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder! Alltså packade jag ryggan och tog bilen till Torc, varifrån The Old Kenmare Road startar. Redan efter 15 minuter insåg jag att jag skulle bli seriöst dyngsur innan dagen var över, men envisheten var större än längtan till en torr och varm lägenhet. Bitvis, allra helst över bergen, blåste det så mycket att jag trodde jag skulle blåsa bort. Men, riktigt härligt ändå!!
2,5 timme tog det mig att gå, och sista halvtimmen slutade det att regna så byxorna blåstes nästan helt torra. Kom till jobbet där mina kollegor stirrade lätt misstroende på mig när jag förklarade att jag gått från Killarney. Övertuppen TB's enda kommentar var "You eejit!" (Irländska för ditt pucko). Dessvärre var jag där en timme tidigare än jag planerat, så jag fick vänta på Elaine. Gömde mig i baren där jag klämde i mig en välförtjänt macka, och gick straxt före 18 ner till lobbyn igen för att åka hem med Elaine. BIG MISTAKE!! Att ens gå i närheten av receptionen när virrpannornas virrpanna EE är inte en bra idé.... Hon hade lyckats stoppa folk in i fel rum, helt enkelt för att hon inte skrivit ut nya rusmlistor för grupperna trots att hon ombetts göra det två gånger.
Så där stod LH och Elaine och försökte röja upp i röran och hitta det nu rumslösa paret ett rum. Som vanligt har jag ju då lite svårt att stå vid sidan om och se på när saker inte löses riktigt så fort som jag skulle vilja se det lösas. Så...iklädd århundradets skitigaste kängor och byxor, med håret ståendes åt alla håll och kanter, hoppade jag in bakom disken och hjälpte till lite. Eller om jag ska vara helt ärlig... och det ska man ju...förpassade jag LH två steg åt sidan och snodde musen till datorn och möblerade om lite bland rum. Bad sen snällt LH om ursäkt och gick ut på parkeringen och väntade där.
Det är som jag skrev i förra inlägget MASSOR som måste ändras och förbättras, men på det stora hela tror jag nog att det här blir rikigt bra! Lite utmaningar har väl ingen någonsin dött av??!!

No comments: