Tuesday, October 4, 2011

Dagens tågtanke / Today's train of thought

Idag funderar jag på alla de klichèer och talesätt som vi så ofta suckar över. "Idag är första dagen på resten av ditt liv". Hörd till leda, och ändå så sann.
Gårdagens händelser kan vi inte ändra, och morgondagen kan vi inte påverka. MEN - idag har jag all makt att göra till en bra dag. Eller en hemsk dag. Det ligger i MIN makt. Jag bestämmer själv vad och vilka jag ska lägga energi på, och hur jag väljer att tackla det som dagen slänger åt mig - med ett skratt eller en djup suck. Det är mitt val.
Vad väljer du idag?

Today I'm pondering all the sayings and clichèes that we hear only too often. "Today is the dirst day of the rest of your life". Yep, heard that before.
But if you really listen to it, it holds so much truth. Wha happened yesterday we can't change, we can't decide what tomorrow will hold. BUT - we all have the power to make today wonderful. Or a total disaster. It's within MY power. It's entirely up to me how a meet whatever the day throws at me, with a laugh or a deep sigh. That is my choice, and mine alone.
What do you choose today?

No comments: