Tuesday, October 4, 2011

Toalettbad och full fart! / Toilet bath and never a dull moment

Kan efter två dagar på mitt nya jobb konstatera att det är en rejäl skillnad i tempo! Det händer något hela tiden, det är deadlines, möten och en fördubbling av mailskörden.
Och jag älskar det!! Åh vad roligt det är att ha fullt upp. Det kan mycket väl hända att jag säger något helt annat om en månad, men just nu känns det som att jag har hittat rätt plats!
Missförstå mig rätt, jag stortrivdes på min förra tjänst och kommer nog att sakna "mitt" högljudda och åsiktsrika gäng, men det är ju så kul att sätta tänderna i något nytt!
Inser också vilken ynnest det är att faktiskt tycka om att åka till jobbet varje morgon! Det är inte alla förunnat, och jag är så tacksam att jag snubblade över den där annonsen för dryga tre år sen och lyckades att på något sätt babbla till mig jobbet som administratör, trots att jag just då inte riktigt visste vad det var jag hade sökt...

Sen tycker jag dessutom att det är en stor ynnest att få börja dagen med ett rejält gapskratt tillsammans med den lilla underbara sonen, då TomTom ramlade ner i toalettstolen! Vilken underbar start på dagen!!
Andrew har berättat för alla med följande ord: "KaKaBajs. OJ!"

After trying out my ny job for two days, it is evident that there is a definite change of tempo! There is something happening all the time, meetings, deadlines and at least twice as many e-mails. And I love it!! It's so nice to have my hands full. I will quite probably say something completely different in a months time, but right now I feel like I've found my place. 
Don't get me wrong - I really enjoyed my previous job as well, and will more than likely miss "my" loud and opinionated bunch very much, bu it's so much fun to dig my teeth into something new!
I also really realise how fortunate I am to enjoy going in to work every morning! Not everyone feels that way, and I am forever grateful that I stumbled across that ad in the paper three and a bit years ago, and that managed to, somehow, babble my way into the job as administrator. This despite the fact that I had pretty much no idea what I was being interviewed for. Too many applications in the same time...


I also think I'm very fortunate to start my day laughing my head off together with my adorable son, when TomTom the kitten fell into the toilet! What a wonderful start to the day!
Andrew has spent the day telling everyone what happened, in his own way. "KaKaBajs. OJ!" (CatCat poo. Ooops!")

No comments: