Friday, January 5, 2007

Knäckemacka med ägg och kvaviar


Kan man börja dagen på bättre sätt?? Promenad i nästan-solsken och sen Wheetabix, te och KNÄCKEMACKA MED KAVIAR OCH ÄGG!! Har inte ätit det sen sista frukosten på Trumman/Bjällran, och det smakade underbart!!! Fattar bara inte hur jag så länge har kunnat missa det faktum att jag faktiskt kan köpa knäckebröd här... Lite Bregott på det så skulle det vara helt perfekt, men men.. man kan ju inte få allt!

Var igår och tränade på gymmet, vilket jag inte har gjort så ofta över jul och nyår eftersom jag har jobbat som en tok, och de har haft andra öppettider än normal. Hur som haver, hur skönt som helst att få träna ordentligt igen - ända fram till dess att jag fick hjärtklappning. Har inte hänt på länge nu, så jag har helt glömt bort hur otrevligt det är! Sen kan man väl tycka att jag var rätt klantig som inte tog en liten paus när jag kände att den smög sig på mig, istället för att nästan tuppa av! Rätt lustigt egentligen, för allt ljud liksom försvann i bakgrunden, ungefär som att jag befann mig under vatten. Och det vet jag att jag INTE gjorde... Gick upp till omklädningsrummet och tänkte att jag nog ska ta och pallra mig hem. Men...så klok var jag nu inte. Satt däruppe ett par minuter, tills jag kände mig normal igen, knatade ner och körde färdigt passet. Kanske inte helt rätt, men det gick vägen! Den gången jag tog kontakt med sjukhuset hemma i Tibarsp när det hände titt som oftast, sa de ju bara att det inte var någon fara, och att jag om jag ville kunde åka ner till akuten nästa gång det hände, för det var egentligen ingenting de kunde göra åt det. Tack för den Televerket!

Hmmm....tittar ut genom fönstret och ser solsken, men oroväckande svart himmel bortåt Torc, så man kan ana att det blir regn i dag oxå. Tur att jag i alla fall hann få mig en prommis innan.. Jaha, där försvann solen.... Nu är det bara en tidsfråga innan det där blöta kommer från ovan.

Nä, gott folk - nu ska jag bege mig ut och handla en julklapp eller två. Ja jag vet, julen har redan varit, och Nej, jag är inte så förutseende att jag handlar för nästa år. Tänkte bara att jag för en gångs skull skulle vara så klok att jag väntade med pengaspenderandet tills reorna kom igång, eftersom jag ändå inte var hemma till jul.

2, dagar kära ni, sen är friden slut!!

No comments: