Sunday, February 11, 2007

Bilen rullar, jag flyger - imorgon


Ja, så är den då min, bilen. Har fortfarande inte betalt skatten, så rent lagligt ska jag inte köra bilen alls än - men hur 17 kan jag låta bli!! Det är ju buskul att sitta på höger sida och köra! Lite som att lära sig köra på nytt, har ingen riktigt känsla av var bilens alla hörn befinner sig. Parkera är inte helt lätt, och kräver koncentration. Men kul är det!

Som jag skrev sist iscensatte jag ett totalt utbrott av FÖRKYLNING genom mitt lilla besök på gymmet häromdagen, och var allt annat än pigg när alarmet satte igång igår. Knatade först iväg för att hämta pärlan (bilen, med andra ord). På vägen hem stannade jag till på Tesco och köpte Lemsip Cold and Flu. Lemsip är en paracetamol-dunderkur, som jag vanligtvis köper i pulverform. Denna gång tog jag dock till tunga artilleriet, och köpte kapselformatet, som även innehåller kaffein. Petade i mig två omgående, och tog mig sen hem för att få i mig lite lunch och göra mig iordning för jobbet. Strax innan jag hoppade in i pärlan intog jag ytterligare två, och de hittade verkligen rätt på en gång! Jag är, som bekant, inte någon kaffedrickare, och således ganska känslig för kaffein... Man kan då ana vad som händer i min kropp med 2*2 kapslar innhållande kaffein. Kom in till jobbet fullständigt hyperalert! Hela jag vibrerade, händerna skakade, jag skrattade hysteriskt och kunde inte stå still! Var som en Duracellkanin på speed! P och K bara stirrade på mig och undrade vad i helsifyr som var fel med mig. Men jag kände inte av förkylningen i alla fall. Hade vissa problem med att skriva, eftersom händerna darrade så, men lite svinn får man räkna med... Eller nåt...

Idag var sista dagen innan SEMESTERN! Och även inspektion av Spa't, så folk sprang omkring som äggsjuka hönor - eller i VD'ns fall, äggsjuka tuppar. (Eller Hönsjuka tuppar...) Jag tyckte personligen inte att det var så himla kinkigt, eftersom jag i sinnet redan sitter på M's terrass och tittar ut över Medelhavet med en kalimocho i handen... Bara några få timmar kvar nu, sen bär det iväg. Men först ska jag och K ta oss ner på stan för en Bulmers, bara för att kunna göra en rättvis jämförelse av Killarneys Dryckesvanor vs.Torremolinos dito.

VIVA ESPAÑA!!

No comments: