Monday, February 26, 2007

Kaos och ömma muskler


Jaha, nu har vansinnet slagit till på allvar på mitt lilla hotell! Riktigt på riktigt faktiskt! Undrar om ordstävet Bättre fly än illa fäkta är nåt man bör ta på allvar. Och fly skeppet innan blixten slår mig i huvudet med??

Vad är det som hände och fötter då? Jo, för att göra historien kort ger jag er följande stödord: deportering av personal, möten om personals inkompetens, återbetalningsskyldighet för personal som sagt upp sig (i storleksordningen J-LIGT MYCKET PENGAR), personal som fått nog och lämnar, skitsnack till höger och vänster... Sen kan var och en bygga ihop sin egen lilla historia kring stödorden, och hur det än görs kan det inte bli så fel.

Men idag är jag i alla fall ledig, och även i morgon, så nu ger jag blanka den i om hela bygget rasar, för jag är LEDIG! Ska förvisso möta upp med stora delar av personalstyrkan i afton för en impromptu KICK OFF innan all galenskap som turistsäsongen medför sätter igång på allvar.

Och givetvis späka mig en timme eller två på gymmet. Har fått ett nytt program nu, och om träningen inte tagit livet av mig tidigare lär det nog hända nu. Programmet är delat i två delar - push and pull - vilket innebär att jag ena dagen kör Push-delen, och nästa dag Pull-delen. I fredags introducerades jag i Push-andet, och första övningen är....BÄNKPRESS! Ja men härligt va? Sen har vi även armhävningar (vilket jag givetvis vägrade göra på knäna utan gjorde de "riktiga", och nästan dog på kuppen), dips och fan och hans moster. Vad hela Pull-andet medför idag är jag än så länge lyckligt ovetande om. Så kan det gå när munnen talar innan hjärnan är vaken - vilket i det här fallet innebar att jag frågade hur jag skulle bete mig för att bli lite starkare i överkroppen. Somliga straffar gud genast, heter det visst!

No comments: