Sunday, February 18, 2007

Från +20 till "skrapa-rutorna" på mindre än 2 timmar!







Japp, så är jag då åter hemma i Killarney. Vi landade i Shannon strax före midnatt, efter en evighetslång 2-timmars flygning. Det är helt klart officiellt nu - jag avskyr att flyga! Inte för att jag är rädd på något sätt, utan för att det är så dödligt tråkigt! Somnade nästan på en gång efter flygvärdinnornas sedvanliga mittgångsbalett, och trodde när jag senare vaknade att vi skulle vara nästan framme. HA! Säger bara HA! Vi hade hela 1 timmes flygning kvar! Vände och vred på mig som en mask på metkroken för att hitta en någorlunda skön ställning i budgetflygbolagets flygstolar - som man inte ens kan fälla tillbaka sätet på - för att tvinga mig själv att sova fram till landning. Men det var tji. Så glad var jag när vi äntligen landade!


Väskorna kom under över alla under ganska fort, och sen lokaliserade vi K's bil och körde de 500 meterna till GSH där vi tillbringade natten. Upp tidigt och sen en tvåtimmars bilfärd hem, och det är verkligen som ordspråket säger: Borta bra men hemma bäst.


Var en duktigt kicka och packade upp resväskan omgående, nästan allting åkte i tvätten. Att tillbringa en vecka med M & A innebär att man även som icke-rökare får i sig röken från minst 20 paket cigaretter! Dimman in T-town, helt enkelt. Och det samma gäller givetvis även för alla barer. Teoretiskt sätt har Spaggeland infört rökförbud på alla barer och nattklubbar, men det är det inte många som bryr sig i...


I morgon kastas jag återigen bryskt in i verkligheten. Börjar jobba klockan 7, och har förmodligen en lätt hysterisk dag framför mig. Vi har nämligen ytterligare en inspektion för den där förbannade sista stjärnan, så Herr VD kommer att vara som antikrist själv. Ser fram emot det lika mycket som att dra ut en visdomstand utan bedövning.....


Om ni undrar över namnet på den söta lilla jycken på kortet ovanför, kan jag tala om att hennes fulla namn är Lady Aziza Muchos Muchos Nombres Fothering Gay Handbag of Torremolinos...

No comments: