Saturday, February 3, 2007

Dripp dropp...


...säger tanken i min bil när den droppe efter droppe släpper ut bensinen. På marken dessvärre. Hål på tanken är ingen höjdare, särskilt som min kära lilla bil är så rostig att det inte kan fixas. Så nu är det dax att vänja sig vid tanken på högerstyrd bil. Har, med hjälp av killarna på jobbet, börjat leta bil, men det är inte helt lätt. Inte så att det råder brist på bilar eller så, utan snarare för att mitt bilkunnande begränsar sig till att veta var ratt, växelspak, pedaler och hjul sitter. Och nu sitter ju inte ens ratten på rätt sida längre! HJÄLP!! Nåja, har ringt på en bil idag, ska titta på den på måndag och givetvis släpa med mig någon stackars kollega eller vän som vet något lite mer om bilar så att jag inte kommer hem med en bil utan motor. Skulle ju vara lite surt... Å andra sidan är det inget som helst fel på motorn i Vectran så det kanske inte är någon dum idé. Att köpa motorlöst menar jag. Hur svårt kan det vara att skruva ur motorn ur Vectran och slänga in den i den nya inte ont anande bilen? Kvart, tjugo minuter, mer än så kan det väl inte ta?? Skojar bara!!!

Håll nu tummarna att jag får tag på en bra bil utan några problem. Och att försäkringen inte kostar mer än bilen.... Återkommer med fortlöpande rapport!

No comments: