Friday, February 9, 2007

Korkad, korkad, korkad....


Det är väl ungefär den enda kommentar jag kan göra till gårdagens agerande. Vaknade på morgonen full av energi, och kände inte av förkylningens alls. Härligt! Men vad gör jag? Jo, jag beger mig till gymmet för min "fitness assessment". Efter första momentet, roddmaskinen, var jag så trött att jag kände blodsmak i munnen. Hade inte ens vett nog att ta det lite lugnt, nej då - 110 % minst! Klev av maskinen på darrande ben och hostande som en dåre, men körde glatt igenom alla kvarvarande moment. Hela tiden hostande som en tuberkolssjuk gamling. Men trots detta fick jag lysande resultat på utvärderingen. Inte fullt så bra som sist - av uppenbara anledningar - men ändå alldeles strålande. Men sen var jag helt slut som människa. Släpade mig hem och parkerade bakdelen i soffan och tittade sen på Alpin VM från Åre, och skidskytte VM. Det är så himla bra att ha Eurosport. Och ännu bättre är det att jag inte ens betalar för kanalen! Någon av grannarna, eller nästan allihop faktiskt, har Viasat, och på något sätt lyckas jag få in Eurosport och någon musikkanal. Himla prakiskt!!

De senaste dagarna har det varit riktigt kallt här på ön, för att vara här alltså, och norröver har det till och med kommit en del snö. Vilket givetvis innebär att de delarna av landet blir mer eller mindre lamslagna. Tycker det är så lustigt att flygplatser stängs, och bilister rekommederas att stanna hemma efter hela 2-3 cm snö! Eller mindre, för den delen....

Och apropå bil, så ska jag imorgon bli ägare till en högerstyrd vit Nissan Primera. Heja heja!!

Tror att jag nu ska inta ryggläge ett par minuter innan jag och min förkylning ska bege oss till jobbet...

No comments: