Tuesday, May 22, 2012

Gör om, gör rätt / Do it again, do it right

Vaknade flera gånger av att halsen gjorde så förbenat ont, något jag aldrig kan påminna mig ha gjort förut. Den sedvanligt gravid-tjocka näsan visade tydliga tecken på att bli täppt på riktigt.
Inser 20 min efter normal uppstigningstid att klockan ej ringt och att jag glömt ställa om den efter gårdagens sovmorgon.
Vid frukost ska lilleman först ha fil, flingor och korvmacka. Sen smakar filen starkt, och korven har vassa kanter. Trött och inte-på-topp-mamman har än så länge tålamodet i behåll.
Tandborstning, sällan favoritstunden på dagen men ändå rätt ok, förvandlas till världskrig där både mor och son till sist gråter - av olika anledningar. Borstar mina egna tänder och säger att då får banne mig Karius och Baktus banka hål i dina tänder bäst de vill!
Och helt plötsligt hör jag "bosta tänner mej", och ser en liten mun gapa stort. Borstar snabbt hans tänder, ger massor av beröm, kramar länge länge och så säger vi båda förlåt.
Den här morgonen ger ingen mamma-guldmedalj....
Nu ska jag straxt sätta mig på tåget, sluta mina korpgluggar och meditera mig till en bra dag. Det ligger helt i min makt. Gör om, gör rätt.
Önskar er en kärleksfull dag!

P.S. Meditationen gjorde susen, nu är glaset åtminstone tre-kvartsfullt! <3


Woke up several times from my throat hhurting really bad, something I can't ever rembember doing before. My throathurting usual pregnant-thick nose showed clear signs of getting properly blocked.
Twenty minutes after my normal getting-up time I realise the alarm still hasn't gone off and that I forgot to reset it after yesterday's lay-in.

At breakfast, the little fella' wants filmjölk (yoghurty sour milk), corn flakes and a sandwich. Then the filmjölk is too strong and the salami on the sandwich had sharp edges.The tired and not-on-top-of-the-world-mammy managed to get through it with a bit of patience. 
Tooth-brushing time, never the favourite time of day but normally manageable, turned into a major battle where in the end both mother and son are crying, for different reasons. I brush my own teeth and tell him that Karius and Baktus (the nasty tooth trolls) can hack away all they want on his teeth!
All of a sudden I hear "brush my toothies" and see a little mouth wide open. I quickly brush his teeth, tell him how good he is, give loads and loads of cuddles and then we both say we're sorry. 
I will receive no mammy gold medal for this morning... 
Now I'll very soon board the train, close my tired eyes and meditate myself to a good day. It is all in my power. Do it again, do it right!
I wish you all a loving day!


P.S. The meditation worked grand, now at least the glass is three quarter full! <3 

No comments: