Sunday, May 6, 2012

Vad mitt hjärta vill ha / What my heart wants

Idag var jag och Andrew ut och hälsade på K, mamma H och pappa F på deras underbara gård. Solen sken, och i hagen gick två underbara kallblodstravare och ett föl och njöt av dagen.
Inga ljud bortsett från fåglarnas kvittrande och de vi själva åstadkom. Långt från samhällets alla ljud, långt från grannar ett par meter bort.
Grannar finns, såklart, men på avstånd och hela tiden med känslan av ostördhet.
Hundarna sprang runt och upptäckte alla dofter. Andrew sprang över stora ytor där inga staket satte gränser, men där det fanns skog och stenar att upptäcka.
Kände så starkt att det är ju så här jag vill bo! Det är ju så här jag vill att mina barn ska få växa upp! Det är ju det här som är livskvalitet!
Och vetskapen växte sig stark; det är så här jag SKA bo! Inte någon gång i framtiden, utan så snart det någonsin låter sig göras.
Det är det min hjärta längtar efter. Det är den framtid jag skapar för mig och min familj genom tacksamhet och kärlek.




Today Andrew and I went to see K, mammy H and daddy F on their fantastic yard. The sun shone and in the field were two North-swedish horses and a foal, enjoying the beautiful day. 
No sounds apart from the ones we made ourselves and birds singing. Far away from the all the noice of a town, far away from neighourghs within ear-shot. 
The dogs ran around examinig all the interesting smells. Andrew ran over vast spaces, with no fences forming boundaries, but with plenty of trees and stones to climb over. 
The feeling was so strong - THIS is how I want to live! This is how I want my children to grow up! This is quality of life!
With it came the intense knowledge; this is how I WILL live! Not in the future sometime, but as soon as humanly possible. 
This is what my heart longs for. This is the future I am creating for me and my family, through gratitude and love.  

No comments: