Sunday, July 15, 2012

Att välja sin morgon / To choose one's morning

Ett stilla sommarregn faller när jag tar ut mina terriertöser på morgonpromenad. Hur jag låter denna regniga morgon påverka mig och mitt humör ligger helt i mina händer. Ska jag sucka över ännu en grå och regnig dag och förbanna den sommar som inte är, eller ska jag vända mitt ansikte mot regnet och njuta av de ljumma droppar som smeker mina kinder. Ska jag börja dagen med en känsla av besvikelse eller en känsla av kärlek?
Vädrets skiftningar är något som vi lägger stor energi på, trots att vi inte kan påverka det alls. Vi kan däremot välja hur vi bemöter de olika väder vi har.
I dag väljer jag att låta regdropparna smeka mina kinder, att möta den här nya dagen och alla dessa nya möjligheter med kärlek och glädje. Jag har framför mig en dag tillsammans med min härliga familj, och det är en gåva att förvalta väl.



A soft summer rain falls as I take my terrier lasses for a morning walk. How I let this rainy day impact on me and my morning is entirely in my hands. Will I sigh deeply over yet another rainy day and curse the summer that isn't here, or will I turn my face towards the rain and let the rain drops caress my cheeks? Will I start my day with a feeling of dissapointment or a feeling of love?
We put a lot of energy into the weather and it's changes, although there is nothing we can do to about it. We can however choose how to meet each new morning.
Today I choose to let the rain drops caress my cheeks; to meet this new day and all it's possibilities with love and joy. I have an entire day with my very own family to look forward to, and that is a gift to handle with care.

No comments: