Wednesday, November 22, 2006

Ännu en dag...


Hade hela tre gäster som checkade ut i dag, mycket stressfult. Inte. Vansinningt uttråkad, och inte ens det otillåtna användandet av Internet var till mycket nytta. Vi har inte bredband där ute en, så det går SAKTA!!!!!!!!!!! Mer ännu en stressfaktor än ett sätt att fördriva tiden.

Och, blev idag ännu en gång klassad som udda. Laura, en av tjejerna i receptionen, är fullständigt övertygad om att jag är ett totalt hälsofreak, bara för att jag dricker massor med vatten och inte kaffe. Så gissa om hon fick vatten på kvarn när jag idag plockade fram min matlåda!

Vi får så mycket friterad mat, eller mat lagad med ett antal liter grädde att min mage inte alls tycker att lunch på jobbet är en bra idé. Alltså tog jag med egen mat. Och det är det BARA jag som gör... Men va 17, min mat var 10 resor godare än de stenhårda pizzorna och halvtorra kotletterna som serverades idag, så jag var rätt nöjd och glad!

Efter jobbet utsatte jag mig för 1,5 timmes tortyr på gymmet, men kände mig rätt nöjd efteråt. Bortsett från att det spöregnade, och jag som vanligt gått in till stan. Blidde ganska blöt...

Sitter nu här och tittar på film, The Patriot med Mel Gibson, en massa ljus tända och en stor kopp te. Ute blåser det så hårt att brevinkastet lever ett eget liv, men vad gör väl det när jag sitter här inne!!

I morgon är jag ledig, men har möte klockan 11 på jobbet. Om det inte regnar hundar och katter, (raining cats and dogs) som man så poetiskt säger här, tänkte jag ge mig och vandra lite efter mötet. Så håll tummarna gott folk!!

1 comment:

Sharon said...

MYSIGT att kunna följa med i ditt irländska liv, söta Sara..... Ser så mycket fram emot att se dig igen, puss och kram Sharon