Sunday, November 19, 2006

Regn, regn och regn


Hade ingen aning om att det kunde blåsa från så många håll SAMTIDIGT! Det har vräkt ner hela dagen, och blåst halv orkan. Dörrarna på jobbet har blåst upp, och vinden blåst in en halv ek i lobbyn. Eller åtminstone löven från en halv ek.

Satt upp i personalrummet på rasten, och försökte tugga i mig en tämligen oaptitligt lunch medans jag förundrades över vädrets makter. Om man inte armbågar sig fram till maten prick kl ett lämnas man med det minst aptitliga, vilket idag var mjuka och halvljumma "chips", bacon hårda nog att slå ihjäl nå'n med och en fisljummen vårrulle... Skulle ha gått in till M.D's och bett om lite soppa där...

Stannade till på Tesco's på vägen hem och provianterade lite; sötpotatis, jordgubbar, vindruvor och lite nötter. Orkar bara inte laga mat... Försåg mig även med en kopia av Ice Age 2. Såååååååååå rolig!! Rekommederas starkt!

Och apropå film. största storebror, du bara måste kolla på Borat! En film du bara så kommer att älska. Helt vansinnigt hysterisk... Tillbringade halva filmen med händera framför ögonen för att jag skämdes så mycket! Men käre värld vad jag skrattade!!!!!

I morgon är jag ledig, så håll tummarna för att vädrets makter är med mig. Tänte ge mig ut och vandra i bergen, med om det är samma väder som idag lär det ju inte hända.....



1 comment:

J said...

Hej Lilla Syster. Kul idé och det ska bli skoj att hålla sig uppdaterad på vad som händer på den gröna ön. Jag ser fram mot att du kommer hem efter jul. Vi har avskrivit Dk utan komemr att fira en helt trad Minkv jul, med tjejerna. Ha det gott och Kram,,,, och ta en G för mig.... J