Monday, November 27, 2006

Skrattande workout




Ja, så har jag gjort det igen! Fått omvärlden att titta på mig som vore jag en grön gumma från Mars!


Köpte igår en mp3bok på nätet: Sucka mitt hjärta men brist inte, av och med Mark Levengood. Så tänkte att jag skulle göra två flugor på smällen och lyssna på boken medan jag tränade. Och inte anade väl jag att boken skulle vara SÅ rolig! Försök att skratta samtidigt som du gör sit ups, eller nåt annat som kräver insatser av magmusklerna, ! Tänkte väl det, inte helt enkelt. Man får liksom inte ut samma effekt av övningen... Plus att om man går omkring och skrattar för sig själv på ett gym får man en hel del konstiga blickar på sig, om man säger så! Den stackars Paddy som jobbade i maskinerna bredvid mig mest hela tiden såg lite lätt skrämd ut, och höll av någon anledning hela tiden en hantel i handen närmast mig... Vet inte varför...


Men, å andra sidan - Varför vara som alla andra, när jag kan vara mig själv! Och de som jobbar på gymmet skrattade i sin tur gott åt mig, så lite nytta kanske jag gjorde ändå!


Nu ska jag svida om och möta upp med två tjejer från jobbet för middag ute. Curly Wee lämnar oss på fredag och åker hem till Polen igen, tråkigt nog. Och nej, hon heter inte Curly Wee egentligen, men det är ett ypperligt beskrivande namn för damen i fråga!

1 comment:

Sharon said...

Värst vad det tränas.... Du måste ju bli riktigt super-slim, girl......
Det finns dem som typiskt går ned i vikt efter en graviditet, och så såna som jag - som går bara upp upp och mer upp... Äter som en tok - men skulder på amningen... ;-) Trodde man skulle bli small av att amma - but not....
Puss från din svägerska som saknar Dig mycket