Friday, December 1, 2006

...och regnet det bara öser ner...




Om det regnar så här mycket är det inte konstigt att öknarna sprider ut sig i rask takt runt om i världen - irländarna snor helt enkelt allt regn!


Det har regnat mer eller mindre nonstop i tre dagar, och vi pratar REGN! Det öser ner, samtidigt som det blåser halv orkan! Och trots detta ser jag dagligen folk som på fullaste allvar går ut med paraply. Jag menar, har de aldrig sett Mary Poppins?? Det ligger sönderblåsta paraplyer i driver runt om i stan. Man kan ju liksom tycka att infödingarna vid det här laget skulle ha insett det futila i att ge sig ut med paraply i storm. Att vi "foreigners" sen gör det misstaget EN gång må väl vara ursäktat, men inte upprepade gånger. Tacka vet jag mina gröna regnkläder och regnbågsfärgade gummistövlar!


Åkte igår mellan Killarney-Killorglin tur och retur, och nu är Vectran även licenserad som amfibiebil! Nog för att jag hört talas om vattenplaning och så, men när vattnet faktiskt pyser in genom dörren på passagerarsidan börjar det bli löjligt... Sen kanske man i och för sig ska sakta ner lite INNAN man kör in i det irländska innanhavet på N72, men man kan ju inte tänka på allt.


Jag försökte faktiskt ta kort på det underbara vädret, men kom fram till att regn och kamera sällan är en riktigt bra kombination såvida kameran inte är vattentät. Och det är inte min! Men håll tillgodo med den bild jag satte dit. Detta är trots allt Irland, och vem vet - hemma flyger ju kråkorna upp och ner, så varför inte läskunniga kråkor här??

No comments: