Thursday, December 7, 2006

Faulty Towers - släng dig i väggen!!


Innan vi påbörjar dagens äventyr, ber jag dig att erinra dig den gågna helgens händelser. Ha dem bara lite lagom färskt i minnet, och läs sedan vidare.


Hotellets ägare insåg fördelen med att ha en fungerande generator, eller snarare en inkopplad generator, och skred raskt till verket med att installera den redan befintliga generatorn. Grund gjuts och hus byggs, eller nåt liknade. Ett antal gulklädda herrar har tillbringat dagen i orkan och spöregn utomhus, och jag antar att de inte gör det för sitt egna höga nöjes skull. Så arbetet med generatorn pågår för fullt och i hotellet har vi en mindre konferens. Lite lagom att göra med andra ord. En halvtimme innan konferensen skulle luncha kommer så beskedet att killarna i de gula jackorna har grävt sönder gasledningen - vilket innebär att det inte går att laga mat i köket eftersom det är gasspisar!!!!!! Hoppsan Kerstin, så det kan gå!!Ingen varm lunch för konferensen alltså...


Men det tar inte slut här inte! Några minuter senare kommer en gul jacka med tillhörande manskropp instormande, och fnyser åt mig när jag frågar om han har en bra dag idag. (Provokativ? Jag??) Sekunden senare hör jag honom prata med någon på telefonen angående en generator som inte funkar som den ska... Och allt detta två dagar innan det är helg på nytt, med ännu ett bröllop, ett antal julfester och annat smått och gott. Icke ett fullbelagt hotell att förglömma. Och så kronan på verket - man har lovat oss ännu sämre väder än vad vi hade förra helgen!! Hur nu det ska vara möjligt.... Härligt va?? Om den generatorn inte funkar tills dess är det jag som emigrerar till Yttre Mongoliets Yttersta Utpost!
Men så när jag, fortfarande skrattande (är vid det här laget bortom tårar), kom hem möttes jag av ett paket från mina älskade föräldrar, och i paketet hittade jag bland annat GLÖGG!!! Jippieee!!!! Är nu inte kontaktbar överhuvudtaget resten av kvällen, här ska njutas av glögg!!

No comments: