Saturday, December 16, 2006

Personlighetsklyvning?


Kan man med gott samvete äta lussebulle och dricka glögg SAMTIDIGT som man avnjuter en tallrik jordgubbar med mjölk och socker, eller är jag nu officiellt drabbad av personlighetsklyvning?

Bröllop och julfester på jobbet igen idag, och allting har flytit på alldeles utmärkt. Inga strömavbrott eller orkaner, utan en ganska behaglig kväll med alldeles lagom att göra. Men, måste ju erkänna att det var roligare att skriva om kaoset än om en alldeles vanlig dag på jobbet. Aldrig är man helt nöjd...

Var till gymmet idag på morgonen, och körde igenom det nya programmet. Det - för mig -nya innebär nästan inga maskiner alls, utan mest bara hantlar till höger och vänster. Med min lite lätt brottar-märta-formade kropp - tack för den pappa! - kan jag tycka att det är lite trevligare med maskinerna, eftersom jag då inte ser ut som att jag knaprar stereoider till lunch och tränar inför brottar OS 2025... När jag tänker efter är det nog mest benen som förstör bilden av mig som nätt liten älva. (En älva som förmodligen skulle snubbla över en stubbe och sätta sig i det blöta gräset och på så sätt bli utesluten ur Älvornas Riksförbund...) Men va´ 17, det var ju å andra sidan rätt kul den gången jag skulle kolla om jag orkade lika mycket i benpressen som killen innan mig gjorde, och utan större problem tog sisådär 135kg, 20 gånger! Och gissa om jag tittade mig omkring efteråt och hoppades att någon skulle ha sett det!! Men icke....

Nåväl, nu ska Brottar-Märta ta telefonstolpebenen med sig till sängen och drömma om OS 2025!

No comments: