Tuesday, December 5, 2006

Nämen, det regnar!!


Är så hjärtinneligt trött på regn just nu, att en månads semester i de innersta, torraste delarna av Sahara låter som en fullkomligt underbar idé. Hade inte en aning om att det kunde regna så här mycket... Och just när man tror att det faktiskt slutat regna, och i barnslig yra snabbt slänger på sig kängor och jacka för att ÄNTLIGEN kunna ta sig en promenad, då kan man ge sig den på att det börjar ösregna precis när man hunnit så långt hemifrån att det kvittar samma huruvida man vänder tillbaka eller stoiskt fortsätter gå, dyngsur inifrån och ut blir man ändå.

Tillbringade i alla fall gårdagen i vår Spa-butik nere i stan, och roligare har jag ju haft. Till och med helgen från helvetet verkar vara ett bra alternativ, för då hade jag åtminstone nåt att göra! Butiken är i storleksordningen hästbox, och för allan del ganska fin, men om det åtminstone kunde komma lite kunder då och då. Har inte stora krav, en i timmen skulle ha räckt! Sålde allt som allt 2 ynka presentkort... Tror att ett pass där med framgång skulle kunna fungera som tortyrmetod. Efter ett par timmar är man beredd att säga precis vad som helst bara för att få prata!!! Ja, det var jag som sprängde värdetransporten. Och eldade upp bocken förra året. Och rev ur sida 243 ur telefonkatalogen. Det var jag, jag lovar!!!

No comments: