Saturday, December 23, 2006

Kolik och julhysteri

Alla kolikhästar och -barn - jag har full förståelse för eran motvilja att gå och eran vilja att skrika! Om det är möjligt att som 32 år gammal människa få kolik så har jag haft det idag. Och helt vansinnigt ont gjorde det, milt sagt!! Kände mig precis som de tecknade figurerna på TV som blir uppblåsta på allehanda vis och sen pyser iväg upp i luften, med skillnaden att jag aldrig pyste. Tyvärr... Gav till sist upp och åkte hem, och tillbringade sen en LÅNG stund hoprullad till en boll på sängen svärandes och suckandes. Men sen vaknade hästtjejen till liv och jag gjorde med mig själv precis som jag gjort med ett otal kolikhästar - tvingade mig att gå runt, runt i lägenheten, tittandes på Peter Pan på TV. Denna lyxvariant av kolikbehandling med TV var snäppet bättre än att går runt, runt, runt, runt på en stallplan eller ridbana i timmar, 9 gånger av 10 mitt i natten.
Efter ett par timmar var jag fit for fight igen, alldeles lagom tills S kom över med shoppinglistan i högsta hugg. Tillsammans begav vi oss så till stora Tescos för en tur i julhysterins land. Man blir rent trött av att bara titta på folk! Överfulla shoppingvagnar, skrikande och gråtande barn...ja, ni känner nog igen scenen.
Men, shoppingen genomfördes underligt nog rikigt snabbt och smärtfritt, och mindre än en timme senare var vi tillbaka. Nu återstår bara själva matlagningen.... Men till och med jag ska nog kunna följa ett recept. Hoppas jag.

No comments: