Thursday, December 21, 2006

Massor med hurtig


Hmm... gym, långpromenad och skridskoåkning på en och samma dag tycker jag är ganska hurtigt. Mina ben tycker att det var alldeles FÖR hurtigt..

När jag kom ut ur gymmet i morse, tja, det var väl kanske mera mitt på dan om jag tänker efter, sken solen från en klarblå himmel! En så'n företeelse är alltför sällsynt för att inte göra det mesta av dagen. Alltså slängde jag i mig lite mat, hoppade in i duschen och drog sedan med mig en lagom bakfull I (julfest igår) på en promenad längs Old Kenmare Road. Stackars I huffade och puffade som ett gammalt lokomotiv när vi tog oss upp för branten i början av vandringsleden - alkohol är inte direkt en bra grund för en långpromenad...- men kom snart igång. Vi var ute en dryg timme och bara njöt av vädret och naturen.

I bilen på väg hem ringde S-M och frågade om jag ville komma ner på stan och ta en kopp kaffe med henne, så jag släppte av I, gasade hem och bytte om och knatade ner på stan. Givetvis tog det en bra stund innan jag hittade på SM, men till sist satte vi oss på ett fik och avnjöt te och scones med grädde och sylt. Bra mycket godare än vad det låter!

Sen avslutade jag och R kvällen med att åka skridskor! Japp, du läste rätt! Skridskor. Varje år till jul sätter stan upp en skridskorink på en av parkeringarna, till allas förtjusning. Mindre förtjust blev jag när jag insåg att det kostar 16 Euro för en timme! Det är med andra ord nästan 150 spänn för en timmes skridskoåkning!!!!! Hutlöst!! Men, vi betalade glatt och fick fina blåa plastiga skridskor som var så oslipade att inte ens Foppa kunnat åka på dem! Rätt kul var det dock att titta på alla människor som försökte åka... Ett stort antal höll krampaktigt i sargen och såg lätt panikslagna ut. Andra vågade sig glatt ut på isen och tog sig - oftast - fram (ibland bakåt) på stapplande ben och på knylorna. I denna samling tog sig underteckand ut som ett fullfjädrat skridskoproffs! Man får vara glad för det lilla helt enkelt.

Nu sitter jag i sängen och knappar ner detta, för att snart falla i välförtjänt sömn!

1 comment:

Sharon Elhanati said...

Hey Honey, åhh va vi skulle önska att du var i Tierp när vi i morgon farar dit till det helt stora julkallads - med allt vad detta inkluderar! Lovar att jag ska äta lite av din pappas fantastiska julmat för dig med! GOD JUL, Sara...
Älskar din blog! Gör nu något åt skrivandet i det nya året!
Puss Sharon och co