Sunday, November 19, 2006

Välkommen till mitt hörn av världen!!


Tänkte att jag härifrån på ett enkelt sätt skulle kunna hålla nära och kära informerade om vad som händer här på den evigt gröna ön.

För tillfället är dock bergen vita! Ovanligt tidigt, men oj vad härligt att åtminstone få SE lite snö, om än på håll!

Fotot visar Purple Mountains, och är de berg jag ser från mitt köksfönster. Inte illa va?

Har just kommit hem från jobbet, och klockan är snart midnatt. Fick inte igång bredbandet förrän tidigare idag, så det känns fortfarande lite som julafton att kunna kolla mail och greja hemifrån. Gissa om jag har saknat det??!!

Vi har just för stunden löjligt lugnt på jobbet, så timmarna har sniglat sig fram. Men detta är verkligen lugnet före stormen, för om två - tre veckor drar julhysterin igång, med julfester och fan och hans moster. Veckan mellan jul och nyår har vi en bröllopsmottagning per dag, utom den 28e då vi har två!! Och varje mottagning har mellan 100 och 200 gäster. Fulla som bara irländska bröllopsgäster kan vara.......


Nu ska jag dyka ner i min egen underbara Venejärvi-säng, och sova som en prinsessa. Åtminstone tills jag måste upp och jobba igen.....


Må gott!!

1 comment:

Sharon Elhanati said...

Hey honey
SKÖNT att kunna följa ditt Killarney-life....
Tusen kram från Sharon och co.